• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

vem får vara medsökande?

aih

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
7 Februari 2012
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
ska ev. söka lån hos lendo i början av maj för att försöka samla ihop mina lån. läste att man kan söka med medsökande och att medsökande isf måste ringa dom för att godkänna det hela. men vilka kan vara medsökande? jag har ingen make eller sambo, men funderar på om jag kan fråga min mamma att vara medsökande. godkänns det?
sen undrar jag också om jag fattat rätt att den medsökande har betalningsansvar om huvudsökande inte betalar?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
ja det går bra söka med din mamma.hon behöver också hs inkomst till att klara lånet.
och ni är solidariskt betalningsansvariga.klarar inte du betala så måste din mamma betala och tvärtom.
 

aih

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
7 Februari 2012
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
tack :)
men det är väl jag som huvudsökande som får betalningsavier och så först och främst? så så länge jag sköter betalningarna så behöver mamma inte inblandas?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
beror på banken.jag har lån hos ikano med medsökande där dras summan via autogiro på mig o inga avier kommer.varkens hos mig eller medsökande.har även lån hos gemoney på autogiro där får min medsökande avier men inte jag.
så det är olika.men det pratar du bara med din mamma att hon inte behöver bry sig om dom.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp